Friday, February 24, 2012

Luahan Hati Seorang 'Blogger Berbayar'... @NajibRazak @ShahrizatJalil @PapaGomo

Jendela Maya


[klik imej untuk gambaran lebih jelas]

Sebahagian dari printscreen di atas dipetik dari blog seorang blogger tersohor(?) yang telah menyebabkan seorang Panglima Kanan TLDM terpaksa memikul kesilapan - meletakkan jawatan kerana kesengalan minda blogger tersebut memaparkan kerahsiaan pertahanan negara di dalam kapal selam, kerana sikap kebudak-budakkan/ childishnya yang mahu bermegah dialah blogger pertama memasuki Scorpene.

Banyak lagi kesilapannya (yang boleh menjadi barah kronik kepada UMNO/BN) yang telah Maya senaraikan; tunggu masa yang sesuai untuk Maya dedahkan satu-persatu. Bukak lapis demi lapis... Tak suspen nanti kalau Maya 'bogelkan' terus, iye tak?? Heheee..... ;-)

Sekali lagi blogger tersohor yang semakin mengalami zaman malapnya menyerlahkan sikap kebudak-budakan/childish (upsss memang BUDAKpun... umur belum mencecah 30an) bila mengkelaskan bloglistnya kepada dua bahagian;- BLOGGER BERBAYAR & (so-called) BLOGGER TAK BERBAYAR...

Mari kita gelak beramai-ramai bila dia meletakkan dirinya dan balaci2 bawahannya sebagai 'blogger tak berbayar'... Mereka yang boleh menumpukan sepenuh masa 24/7 di hadapan laptop, ipad, gtab dan segala macam gajet mahal untuk berblog adalah blogger tak berbayar, lucu bukan?? Mana mereka mendapat wang untuk menampung hidup? Maya belum mahu dedahkan punca pendapatan & kaedah cari-makan mereka sekarang; biarkan dulu pembaca menilai tahap mentaliti mereka setakat ini...

Kenapa mereka jaki sangat dengan UMB?? Terlalu panjang juga untuk Maya huraikan di sini... tunggulah masa yang sesuai. Sekarang kita bangkitkan soal BAYAR-TAK-BERBAYAR dulu...

Apa yang perlu disembunyikan? UMB (Unit Media Baru) adalah sebuah biro di bawah sayap parti, Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia... selayaknya kami mendapat sedikit peruntukan untuk menumpukan sepenuh masa & khudrat berjuang untuk survival parti keramat ini. Itupun baru 2-3 bulan dapat merasa imbalan setimpal selepas ditubuhkan sejak 2009. Selama ini UMB hanya memperoleh peruntukan sesekali semasa PRK/PRN... (percaya atau tidak, sampai kami terpaksa berseloroh biar ada ramai Wakil Rakyat/ Ahli Parlimen meninggal dunia supaya kami dapat menikmati pendapatan bila diadakan PRK)

Apa yang dikecapi sekarang kami tadah dengan penuh rasa syukur walaupun tidak dapat bermewah lepak di coffee house Seri Pasific seperti pihak sebelah sana - 'so-called-polong-tak-bertuan'. Dengan peruntukan bulanan yang ada, kebanyakkan blogger UMB belum terfikir untuk berhenti kerja dan menumpukan kepada tugas2 blogging sepenuh masa seperti pihak di sebelah sana - 'so-called-blogger-tak-berbayar' (terutama yang sudah berkeluarga, belum mampu untuk menampung keseluruhan perbelanjaan keluarga).

Maya sendiri terpaksa membuat beberapa kerja sambilan untuk menampung hidup... tak mampu untuk memiliki KIA Sportage, masih menaiki pengangkutan awam untuk bertemu, tengok wayang dgan yang tersayang di Alamanda, Putrajaya.

Untuk pengetahuan; peruntukan yang diterima UMB adalah DIAUDIT bagi memastikan tiada penyalahgunaan dan kerja2 kami tertakluk kepada KPI tertentu yang harus dilaporkan pada setiap bulan kepada pihak berkenaan... Telus & Akauntabalis - bukan main sauk masuk poket & tabur sesuka hati!

Apa rahmatnya dari semua yang kami perolehi? Kami tidak perlu mengugut 'wang perlindungan' dari mana-mana pemimpin dan kami ikhlas mempromosi pemimpin UMNO/BN yang cakna & prihatin dengan permasalahan rakyat, dan kami jujur menegur pemimpin UMNO/BN yang boleh menjadi liabiliti kepada parti/kerajaan. Selain tidak melupakan kewajipan untuk menghentam Anwar & konco2nya berhabis-habisan - tanpa bias & prejudis.

Konklusi dari coretan ini; tak usahlah berlidung dalam apa jua name-calling seperti 'polong tak bertuan' atau'blogger tak berbayar' bila semua orang tahu hakikat yang sebenarnya. Pemimpin2 dan pengarah agensi yang sudah diperdaya oleh golongan sebegini perlu sedar sebelum terlambat... YOU ARE CREATING A MONSTER... A DEMN BAD-BIG-UGLY MONSTER!!

0 comments:

Post a Comment

SENDIRI KOMEN SENDIRI TANGGUNG.GUA TAK CAMPUR.KENA SAMAN GUA JADI SAKSI DI MAKAMAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews