Thursday, February 23, 2012

KES VC UITM! MALAYSIAKINI DISALURKAN MAKLUMAT-BLOGGER PAU PAU ADA MUSLIHAT. By HEADMASTER

By HEADMASTER



Wow! Hangat Malaysiakini menampilkan dokumen yang dikira rahsia besar mendakwa mereka berjaya mendedahkan kes salahguna kuasa oleh VC UiTM, Datuk Prof Dr Sahol Hamid Abu Bakar melibatkan pemilihan calon biasiswa Skim Tenaga Pengajar Muda (TPM) lima tahun lalu dengan memberikan biasiswa berkenaan kepada dua orang anaknya.

Apa yang berlaku lima tahun lepas telah di korek kembali oleh Blogger PAU PAU ( Blogger Pau kiri kanan) yang dikira mempunyai niat yang agak pelik dalam merancang strategi untuk menjatuhkan karier Datuk VC UiTM dengan bermatlamat kedudukan jawatan sekarang harus diberi kepadaorang pilihan seperti kemahuan bos yang membayar blogger terbabit untuk membuat kerja-kerja menjatuhkan VC terbabit.

Tiada bukti mengaitkan mereka dengan pendedahan di Malaysiakini,namun cara gerakan saraf dan strategi mereka dengan memberi dokumen paling rahsia untuk siaran artikel di Malaysiakini telah merumuskan bahawa dipercayai dokumen yang melibatkan surat dalaman yang dikeluarkan oleh pihak UiTM kepada Sahol sebagai TNC ketika itu telah didedahkan membabitkan penglibatan orang dalam di Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia (KPT) sendiri.

Masakan tidak, Malaysiakini mempunyai salinan surat dari Badan Pencegah Rasuah (BPR-ketika itu) terhadap siasatan dan keputusan melibatkan isu yang dibangkitkan.

Terlintas di fikiran kita beberapa sebab mengapa ketirisan dokumen paling rahsia itu telah didedahkan di Malaysiakini dan kemudian beberapa blogger Pau Pau turut menyambut isu VC UiTM dalam masa yang sama secara serentak.

Kemungkinan dikalangan Blogger Pau Pau telah menyalurkan maklumat ke Malaysiakini untuk didedahkan kemudian mereka pura-pura tidak tahu dan memuat naik artikel kemudianya di blog masing-masing untuk mendesak siasatan dibuat sedangkan jelas ini satu perancangan yang dibuat untuk mengugut VC UiTM mendapatkan ganjaran sebagai galakan tidak menyiarkan kembali cerita yang telah ditutup lama dan mengugat reputasi.

Tunggu pendedahan beberapa blogger yang membuat analisa dan siasatan terhadap isu ini dan mendedahkan siapa dalang mengeluarkan dokumen kepada blogger Pau Pau ini.


K-MPM said: Datuk Prof Dr Sahol Hamid Abu Bakar- ternyata dibebaskan sebarang tuduhan menyalahgunakuasa untuk kemudahan dua orang anaknya…tunggu pendedahan siapa dalangnya…

0 comments:

Post a Comment

SENDIRI KOMEN SENDIRI TANGGUNG.GUA TAK CAMPUR.KENA SAMAN GUA JADI SAKSI DI MAKAMAH

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Blogger Theme by Lasantha - Premium Blogger Templates | Affiliate Network Reviews